De kracht van video

TV

TV staat niet meer voor Televisie maar voor Total Video. Consumenten hebben overal en altijd toegang tot video. Thuis voor het televisiescherm of onderweg via een tablet of smartphone. Maar waar kun je de primaire focusdoelgroep het beste bereiken? Hoe verhouden de kosten en de impact zich tot elkaar? En hoe val je op als er veel concurrentie is?

 

Wij helpen je met de beste video strategie en kijken niet alleen naar lage kosten maar ook naar de verschillen in impact zodat jij maximale performance uit je tv campagne haalt. Dit doen we op basis van data, wetenschap en inzicht in de performance van iedere uitzending. Voor elk budget zijn er passende mogelijkheden.

Ingrediënten voor een succesvolle TV campagne

Kosten

Performance

Impact

Televisie

TV Commercials

Adverteren met je commercial in een reclameblok. Een manier om in korte tijd de massa te bereiken om zo bijvoorbeeld je geholpen en spontane naamsbekendheid te verhogen, overweging en top of mind awareness te creëren en consumenten te activeren. In 2020 waren 1.095 adverteerders met 1.560 merken zichtbaar op de televisiezenders (bron: Screenforce TV Jaarrapport 2020).

Televisie

TV Billboarding

Korte uitingen van maximaal 5 en soms 10 seconden met daarin de boodschap “dit programma wordt/werd mede mogelijk gemaakt door…”. Een voordelige manier om snel naamsbekendheid te creëren. Billboards worden meestal uitgezonden in programma zendtijd waardoor er strengere wetgeving is voor de creatie. Kan ook fillboarding of storyboarding genoemd worden.

Televisie

TV Charitatief

Voor goede doelen met een CBF-keurmerk en/of een ANBI-status zijn er lager geprijsde inkoopmogelijkheden beschikbaar. Zo is de netto basisprijs bij Ster voor 2021 vastgesteld op € 285,- (doelgroep 25 jaar en ouder), bij Ad Alliance is deze € 367,- voor doelgroeppakketten en bij Talpa is dit € 325,- (doelgroep 25 jaar en ouder). Additionele indices zijn van toepassing.

Televisie

TV Kids

Reclame gericht op kinderen moet op zorgvuldige wijze plaatsvinden en moet voldoen aan specifieke regelgeving. Adverteren met een commerciële boodschap rondom de kinderprogrammering van de NPO is per 1 januari 2021 verboden. Er zijn nog wel mogelijkheden rondom de kinderprogrammering die ingekocht kan worden bij Ad Alliance en Bionic Media.

Special Advertising

TV Identspot

Met een Identspot wordt een commercial verweven met de vormgeving van de zender die het reclameblok opent (Identspot) of afsluit (Blockcloser). Hiermee heeft een adverteerder altijd een eerste of laatste positie in het reclameblok. Uit onderzoek weten we dat een kijker deze vorm van Special Advertising o.a. als creatiever, opvallender en verrassender ervaart.

Special Advertising

TV Framesplit

Een framesplit is een exclusief reclameblok in de look & feel van een zender die tussen twee programma’s wordt geplaatst. Onderin beeld is een aftelklok te zien zodat een kijker weet dat het een korte onderbreking betreft. Het is ook mogelijk om relevante content zoals bijvoorbeeld het weerbericht of het aantal pollen in beeld te tonen, dan noemen we het een Contentsplit.

Special Advertising

TV Overlay Banner

Een Overlay Banner komt tijdens een programma op een relevant moment in beeld. Een bekend voorbeeld is de Rexona deodorant die net voor de uitslag in Idols in beeld kwam. Het programma blijft zichtbaar waardoor je een creatieve en relevante koppeling kunt maken. Door het uitzendmoment is er strengere wetgeving voor de creatie.

Online Video

TV Online Video

Online Video is een containerbegrip. Van autoplay tot user-initiated, van skippable tot forced, van instream tot outstream, van shortform tot longform en van broadcaster video on demand tot social video. Niet alleen de mogelijkheden en CPM tarieven maar ook de verschillen in impact zijn ontzettend divers.

Streaming

TV Video On Demand

Er zijn Subscriptional Video On Demand (SVOD) diensten zoals Netflix, Videoland, Disney+, Amazon Prime, Apple+, Discovery+, NPO Plus, etc. Maar ook Transactional Video On Demand (TVOD) diensten zoals Pathé Thuis, iTunes en Picl en Ad-Supported Video On Demand (AVOD) diensten zoals NPO Start, RTLXL, KIJK, YouTube en wederom Videoland. Via AVOD is adverteren mogelijk.

Total Video

TV Branded Content

Branded Content biedt een zeer breed scala aan mogelijkheden. Van hoofdsponsor van The Voice Of Holland tot een item in Koffietijd en van product placement in de kerstspecial van All You Need Is Love tot een samenwerking met een influencer. Voor iedere doelstelling en budget is er een oplossing waarbij de fit en de creatie bepalend zijn voor succes. Toepasbaar op alle vormen van video.

Total Video

TV Mirriad

Met de Academy Award-winnende AI technologie van Mirriad is het mogelijk om Digital In-Video Advertising toe te passen binnen reeds opgenomen content. Zo is het mogelijk om bijvoorbeeld je product of een Out Of Home uiting ná opname van de content toe te voegen. Het is ook mogelijk om de uitingen weer te verwijderen. Toepasbaar op alle vormen van video.

Onze aanpak

De mogelijkheden binnen Total Video worden steeds diverser. Wij maken voor iedere adverteerder een eigen datagedreven strategie gebaseerd op wetenschap en performance. Een strategie die continu geoptimaliseerd wordt op basis van het consumentengedrag en het effect op groei voor jouw merk. One size does not fit all, daarom krijg je bij ons een op maat gemaakt advies die we tot in detail voor je uitwerken. Altijd onafhankelijk, flexibel en transparant. Dat is Featly.

Neem contact op

Advies voor jouw Total Video strategie? Bij Featly helpen we je graag. Plan vrijblijvend een adviesgesprek met ons.