De kracht van (digital) out of home

(Digital) Out Of Home

Zodra je de deur uit gaat kom je in de wereld van (digital) out of home. Of je nu met de auto over de snelweg reist en langs een snelwegmast komt, met het openbaar vervoer naar school gaat of lopend naar de winkel vertrekt; out of home is overal. Het aanbod is zeer divers dus welke mogelijkheden sluiten het beste aan bij jouw primaire focusdoelgroep?

 

Wij helpen je met de beste (digital) out of home strategie en overwegen alle mogelijkheden. Dit doen we op basis van data, wetenschap en inzicht in de beschikbare performance van iedere optie. Voor elk budget zijn er passende mogelijkheden.

Ingrediënten voor een succesvolle (digital) out of home campagne

Kosten

Performance

Impact

(Digital) Out Of Home

(D)OOH

Er zijn drie verschijningsvormen binnen out of home; analoog (gedrukte posters), digitaal en scrollers (abri’s of billboards met roulerende vlakken). Er komen steeds meer digitale schermen bij, eind 2020 waren dit er 14.500 en dit aantal zal alleen maar verder toenemen. Via programmatic buying kun je zo supersnel campagnes inkopen bij alle aanbieders.

(Digital) Out Of Home

(D)OOH Abri’s

Abri’s is met een aandeel van 64% de meest ingezette vorm van out of home en wordt ook wel mupi, metropole, inner city en city live genoemd. Abri’s komen op veel plekken voor waaronder in bushokjes en maken steeds meer de beweging van analoog (gedrukte posters) naar digitaal waardoor abri’s steeds vaker programmatic ingekocht kunnen worden.

(Digital) Out Of Home

(D)OOH A0

A0-borden zijn samen met A1, A2 en B1-vlakken met een aandeel van 32% na de abri’s de meest ingezette vorm van out of home. Het zijn vaak driehoeks- en sandwichborden die bevestigd worden aan lantaarnpalen. Je kunt er goede zichtbaarheid mee verkrijgen op de in- en uitvalswegen en het centrum van een stad. Gemeentes bepalen zelf de prijs.

(Digital) Out Of Home

(D)OOH Billboards

Billboards zijn grote schermen van zo’n 8m2 die met name bij de belangrijkste in- en uitvalswegen van een stad zichtbaar zijn. Door het formaat hebben ze veel impact en stralen ze kwaliteit uit. Billboards zijn goed verlicht en daardoor ook in de wintermaanden altijd goed zichtbaar. Het zijn regelmatig scrollers (roulerende uitingen).

(Digital) Out Of Home

(D)OOH Masten

Reclamemasten kom je tegen langs de snelweg en zijn vaak rond de 100m2 groot. Door het formaat en het feit dat ze verlicht zijn hebben ze een hoge impact. Ook deze schermen zijn steeds minder vaak analoog en steeds vaker digitaal waardoor je uitingen kunt serveren op basis van bijvoorbeeld het weer of het tijdstip.

(Digital) Out Of Home

(D)OOH Openbaar Vervoer

Niet alleen in en op stations kun je adverteren maar je kunt bijvoorbeeld ook bussen, trams, veerponten of taxi’s bestickeren. Er zijn veel creatieve mogelijkheden om impact te creëren in het straatbeeld. Je kunt hier zowel landelijk als regionaal of superlokaal gebruik van maken. Een voorbeeld is de Sky Radio kersttram die in december door Amsterdam rijdt.

Out Of Home

OOH Steigerdoeken

Steigerdoeken zijn grote uitingen die tijdelijk op gebouwen, al dan niet tijdens een verbouwing, geplaatst kunnen worden. Vooral in de grote steden zoals Rotterdam, Den Haag en Utrecht is dit mogelijk. Per 1 januari 2021 is het in heel Amsterdam verboden. Een afbeelding van het achterliggende gebouw is nog wel toegestaan.

(Digital) Out Of Home

(D)OOH Spectacular

Voor extra impact en interactie kan een spectacular uitkomst bieden. Een bestaand out of home object kun je op een spectaculaire manier inzetten. Denk aan een bushokje met samples van je product, een quiz of een fotofilter voor social media of een andere interactieve mogelijkheid voor bezoekers. De impactvolle mogelijkheden zijn bijna onbeperkt.

(Digital) Out Of Home

(D)OOH Toiletreclame

Toiletreclame komen we vooral tegen op plekken waar de jongere doelgroep veel komt zoals bioscopen, horeca en scholen. Het is eenvoudig om op man/vrouw te segmenteren en zorgt voor 1 op 1 contact met de bezoeker van het toilet. Er is een langer contactmoment waardoor de boodschap ook iets uitgebreider kan zijn.

(Digital) Out Of Home

(D)OOH Supermarkt

Deze digitale schermen worden primair ingezet om het koopgedrag van de boodschapper vlak voor het aankoopmoment te beïnvloeden. De schermen zijn vooral bij de ingang of de toegangspoortjes te vinden. Ze zijn onder andere bij Albert Heijn, Jumbo en Plus maar ook bij alle andere grote supermarktketens te vinden.

Onze aanpak

De mogelijkheden binnen (Digital) Out Of Home worden steeds diverser. Wij maken voor iedere adverteerder een eigen datagedreven strategie gebaseerd op wetenschap en performance. Een strategie die continu geoptimaliseerd wordt op basis van het consumentengedrag en het effect op groei voor jouw merk. One size does not fit all, daarom krijg je bij ons een op maat gemaakt advies die we tot in detail voor je uitwerken. Altijd onafhankelijk, flexibel en transparant. Dat is Featly.

Neem contact op

Advies voor jouw (digital) out of home strategie? Bij Featly helpen we je graag. Plan vrijblijvend een adviesgesprek met ons.